Udział w debacie oksfordzkiej naszych uczniów

Debata oksfordzka to metoda prowadzenia sporu z wykorzystaniem sztuki retoryki wypracowana przez Uniwersytet Oksfordzki. Dzięki debacie doskonalimy umiejętność formułowania argumentów w kulturalnej i krytycznej dyskusji. 13 stycznia odbyły się pierwsze debaty ligi szkół ponadpodstawowych w ramach Ostrowskiej Szkoły Debaty. W Muzeum Dom Rodziny Pileckich uczennice z naszej szkoły: Natalia Chodań, Maja Borawska, Milena Dobrowolska, Maria Jastrząb i Daria Wysocka, przygotowane przez panią Urszulę Zadrogę, zmierzyły się z tezą „Wystawy narracyjne są najbardziej skuteczną formą przekazywania młodzieży wiedzy historycznej”. 

Serdecznie gratulujemy występu naszym uczennicom oraz dziękujemy opiekunowi za ich  przygotowanie. Jesteśmy pewni, że zdobyte doświadczenie przyda się w dalszych rozgrywkach. Mamy nadzieję, że debaty I etapu przekonały zarówno uczestników, jak i publiczność, że warto zgłębiać tajniki trudnej sztuki dyskusji.