Świąteczna kartka do Księcia Liechtensteinu

              Nauczyciele języka niemieckiego należący do Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego oddział Łomża wraz ze swoimi uczniami wzięli udział w III edycji projektu językowego „Weihnachtsgrüße an den Fürsten Hans Adam II.”. W ramach tego projektu uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych przygotowali własnoręcznie wykonane kartki świąteczne wraz z życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenia, które zostały wysłane do Księcia Liechtensteinu Hansa Adama II. W projekcie wzięło udział 40 szkół z województwa podlaskiego i mazowieckiego, w tym również nasza szkoła. Koordynatorem tego projektu była pani dr Jagoda Pecko – nauczycielka języka niemieckiego.

              Kartki świąteczne przygotowali uczniowie klasy I TS i I TI – Amelia Kowalska, Wiktoria Todorczuk,  Tomasz Kempisty, Konrad Konferowicz, Kamil Konferowicz, Jakub Malec, Arkadiusz Ołtarzewski, Przemysław Zawisza oraz Bartosz Żach.

              W ramach projektu zostały również przeprowadzone zajęcia poświęcone Księstwu Liechtenstein. Prezentacje o tym najmniejszym państwie niemieckojęzycznym dla swoich rówieśników przygotowali: Oliwia Liszewska, Tomasz Kempisty, Konrad Konferowicz, Kamil Konferowicz oraz Mateusz Zubowicz.

Do Księcia Lichtensteinu został napisany również list, w którym została opisana nasza szkoła oraz najbliższa okolica.

                Podjęta inicjatywa miała na celu aktywizację uczniów na lekcjach języka niemieckiego, poszerzenie słownictwa związanego z tematyką świąt Bożego Narodzenia, kultywowanie zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek w to najpiękniejsze chrześcijańskie święto, pobudzenie aktywności twórczej oraz nawiązanie współpracy z instytucjami państwowymi obszaru niemieckojęzycznego.

              Świąteczny projekt językowy przyczynił się także do popularyzacji nauki języka niemieckiego w naszym regionie. Udział w nim przyniesie z pewnością konkretne rezultaty. Dotyczy to zarówno efektów w postaci poznawania i wykorzystywania nowych metod pracy, wdrażania nowoczesnych technik nauczania jak i możliwości pełnego korzystania ze znajomości języka obcego.